søndag 5. juni 2011

Vad har jag köpt?

Ett hus med stort renoveringsbehov!
Ett hus där köket måste total renoveras
Ett hus där toalett tillbygget måste rivas och byggas nytt.
Där fönstren måste kittas om och målas om.
Hela huset måste skrapas och målas om...
Ett hus med dålig isolasjon... taket ska isoleras.
Taket är iallafall tätt...men jag ska ha tegeltak...
Ett hus där de fula och äckliga korkmattorna måste rivas upp. Golvet slipas!
Det måste tapeseras om.
OCH..när jag väl är färdig med huset...så har jag en enorm trädgård som är vildväxt...
MEN...vilkna växter sen.... Rosbuskar, Oxelträd, en hel körsbärs dunge och nu också mitt eget nytilkomna äppelträd!
Både huset och trädgården har dock ett enormt potensial och jag ska renovera det så det får behålla den charm och den gamla stil den en gång har haft :-)

1 kommentar:

  1. Du har köpt dig en dröm, Kerstin. Din Värmländska stugdröm och jag vet att det kommer bli fantastiskt! Grattis!!

    SvarSlett