tirsdag 14. juni 2011

Spiskåpan i köket

Då är en helg till ändå, långhelg också faktiskt. Pingsthelgen!
Besök av målargubbar, två styck sotare, en murare och en färgexpert från Arvika färglager. 
Iallafall så blir planen av fasadmålning lagt till nästa sommar....Så inga målargubbar detta året iallafall.
Sotarna konstaterade det jag redan visste; att det inte går att elda i någon av skorstenarna.
Muraren har påtagit sig jobbet och redan måndagen efter midsommar kan han sätta i gång i köket.
Köket och kammaren hastar ju lite, för det är ju där jag själv vill jobba lite i sommar, plus att Jocke och snickarna ska börja sitt arbete i augusti och då vore det ju fint om det var färdigt med spisen i köket iallafall....
Så då var jag tvungen att prioritera knackning och skrapning av gammal spiskåpa istället för fönsterskrapning.
Spiskåpan ska muras upp i samma modell... jag aktar inte göra stora förändringar med den, men i tillägg ska en liten murad vedbänk muras upp vid sidan av spisen.




Äppelträdet som jag fick i födelsedagspresent bär faktiskt redan frukt !! 
Jag hoppas nu bara att det får vara i fred för älgarna i höst.
Får nog sätta nåt hönsnät eller liknande runt, så de inte kommer åt det.
Kanske det kan bli äppelpaj redan i höst ... :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar