mandag 5. desember 2011

Grönt är skönt !

Nu när tillbygget och köket börjar komma på plats börjar jag titta lite smått på vad jag ska ha för tapeter i "kammar`n",  alltså rummet bredvid köket.

Eftersom den lilla öppna spisen är där, vill jag göra det lite mysigt och romantiskt med en blommig tapet och med mormors soffa och ett runt litet bord och ett par fotöljer.

Vill gärna ha lite grönt som tar upp det gröna från köket, men sen ska det vara lite rosa och gärna lite blått i också...
Har funderingar kring att klä om mormors soffa från den blåvitrandiga som är nu, till en gammaldags (eller kanske en knasj) rosa plysch (norsk overs; velour)...
Men samtidigt så är jag osäker på om jag VILL klä om soffan, då mamma gjorde det på 80-talet och att den faktiskt är ganska fin som den är.

Iallafall... tror ni inte jag har funnit en helt fantastisk grön tapet med rosa blommor ?!
Den är heeeelt underbar och den rosa plysch soffan skulle bli helt fantastisk till denna tapet.
Problemet är bara att det kan ju fort bli lite väl grönt, eftersom jag har grönt kök också...
http://www.engelskatapetmagasinet.se/shop/page/popup.asp?page_id=6025&type=present&sub_nr=102&id=2451

Har funnit en blå tapet som är en god nummer 2.
Det är en fin blå färg med gröna grenar och med domherrar.
http://www.yorkwall.com/photoresults/TCC427WISTERIAVINE

Tar jag den tror jag inte jag behöver klä om soffan med det första heller...
Den blå tror jag skulle passa finast... det blir nog fort för grönt...

Men ni... jag vill GÄRNA ha era synspunkter...så kom med kommentarer tack :-)

3 kommentarer:

  1. Båda tapeterna var jætte fina!! Ta den blå du, så slipper du klæ om soffan. :)

    SvarSlett
  2. Blått tapet med wisteria! Hanne stemmer

    SvarSlett
  3. Jag tycker definitvt den blå! Kom att tänka på vår gamla släktgår Spässlanda som hade något liknande! Jättefint blir det Kerstin!

    You rock!

    Kram

    SvarSlett