søndag 4. september 2011

Första helgen i September

Hemma efter två veckors frånvaro, och det var så spännande att komma till Höglunda och se vad snickarna har gjort sen sist.


Tillbygget har rest sig, som ni ser...

Golvet i köket och i kammaren är uppbrutet och som i de flesta gamla hus, så är det bara jord under.


På framsidan ska det ju bli en glasveranda och jag har ju hämtat fram de gamla fönstren som en gång i tiden fanns där. Men så fick jag telefon från snickaren tidigare i veckan, och efter måtten på dagens veranda och på de gamla fönstren, så passar de inte in.. Det är för få fönster och blir då för mycket väggar på glasverandan... Hmmm... Var inte glad för denna information, men Jocke, snickaren hade en del gamla glasveranda fönster stående och efter att ha varit och tittat på dessa, så tror jag faktiskt det kommer att bli väldigt bra... Det blir renare och mer symmetriskt med dessa andra fönster.
I tillegg har jag lagt in en beställning på två par dubbeldörrar; ett par in till verandan i samma stil som fönstren, och ett par som går in till huset från verandan...
Jag har en gooood känsla på detta, det kommer att bli väldigt fint :-)

Dessa blir det nu istället.

För få av dessa, tyvärr!

Nästan identisk dubbeldörr till den jag har beställt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar